Huis > Beijing (17-7 / 19-7) - Reisverslag uit Peking, China van Richard Botter - WaarBenJij.nu Huis > Beijing (17-7 / 19-7) - Reisverslag uit Peking, China van Richard Botter - WaarBenJij.nu

Huis > Beijing (17-7 / 19-7)

Blijf op de hoogte en volg Richard

19 Juli 2014 | China, Peking

Dag mensen. Hierbij een stuk van de reis tot nu toe! Uiteraard begint dit al in Hoogeveen. Half 8 op station staan om de trein te nemen om naar Schiphol te gaan! Hier was eigenlijk vrijwel niks spannend aan. Ook op Schiphol gebeurde er vrij weinig. Het enige rare dat gebeurt was ging over de vlucht die neer gestort is. Want dat vliegtuig zagen wij weg taxiën voor vertrek waarop Frank zei. "Dat vliegtuig moeten wij niet nemen, die willen nog wel eens verdwijnen". Nou op Hong Kong aangekomen zat ik dus even op het Internet (uiteraard op de Wifi). Hier las ik op Facebook in 1 van de reacties dat er een vliegtuig neergestort was. Nou gelukkig waren wij dat niet. Maar we kwamen er achter dat Frank wel gelijk had. Maar ja we waren er nog niet. We moesten nog naar Beijing want daar begon ons avontuur echt! Nou daar zijn wij ook veilig aangekomen. In principe zou dit een dag zijn waar wij niks zouden doen. Nou daar dacht Maria ( reisleidster) echt anders over. Hop in de bus en naar het olympisch stadion. Dit was uiteraard geen straf. Want ook dit moest gezien worden. Dit gezien te hebben zijn wij richting het hotel gegaan. Nou echt waar een schitterend hotel. Prima voor elkaar. Hier konden wij ons even opfrissen. Want wij gingen eten. Met daarbij een cursus eten met stokjes. Nou op zich is het te doen! Het eten zelf was ik niet kapot van. Eet liever bij de Chinees in Nederland! Maar misschien gaat dit nog beter worden. Nou die avond vrij weinig gedaan. Nog even een wandeling door de straat. Even bij de Mac een ijsje halen. En op de wifi. Want dan kan je wel op Facebook komen! Dus wij blij. En ik ook blij dat ik even kon Skype met mijn vriendinnetje in België! We gingen die avond maar op tijd slapen want half 7 ging de wekker weer! Nou de volgende morgen werd ik niet zo best wakker! De vlucht heeft mij goed te pakken gehad! Maar goed deze dag zou weer een dag zijn om nooit te vergeten! Dus weer met een lach de bus in. Als eerst stond de Ming vallei op ons te wachten! Waar de keizers werden begraven. Dit was zeer indrukwekkend en groot! Na dat gezien te hebben konden we in de file aansluiten! Ja ook dat kennen ze hier. En niet en beetje ook! Van 8.00 Tot 17.00 altijd file. Maar ja we zitten hier goed en lekker cool door de airco. Nou eenmaal bij de chinese muur aangekomen stond onze lunch te wachten! Nou dit eten was ook niet om over naar huis te schrijven. Dus dat doe ik dan maar niet! Maar ja energie op doen voor de klim wat je nooit meer gaat vergeten is toch wel verstandig. Want dit is toch wel iets waarvoor je naar China gaat! Want je bent pas een mens als je de muur beklommen hebt. Ja dit stond op de muur! (Wel in chinese tekens). Maar het was echt de moeite waard. Zere benen krijg je er wel van. Maar je moest er wat voor over hebben om mooie foto's te kunnen maken. Na dat we dit gezien hadden gingen we terug naar het hotel. Nu hadden we niks meer op het programma staan. Dus tijd voor jezelf. Nou dat is ook wel eens lekker. Anders had ik dit niet kunnen typen!

Nou ik hoop morgen weer een nieuw verslag te maken. De verboden stad staat op programma!

Groet!

• 20 Juli 2014 - 16:44

Ina:

Leuk verhaal. Het is mooi om jullie zo te kunnen volgen. Groeten Ina.