Taiyuan > Pingyao (24-7) Pingyao (25-7) - Reisverslag uit Taiyuan, China van Richard Botter - WaarBenJij.nu Taiyuan > Pingyao (24-7) Pingyao (25-7) - Reisverslag uit Taiyuan, China van Richard Botter - WaarBenJij.nu

Taiyuan > Pingyao (24-7) Pingyao (25-7)

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Richard

27 Juli 2014 | China, Taiyuan

Vandaag zijn we van taiyuan naar pingyao gegaan. Er stond maar 1 ding op het programma, namelijk een bezoek aan een tempel met mooie tuinen. Hier waren oude bomen en een bron van de eeuwigheid. Verder was ook een vijver met lelies waar ik nog op de foto gekomen ben.
Hierna was er een lange reis gepland van 2x 2 uur. De wegen zijn veelal splinternieuwe tolwegen. Deze zijn 6 baans en bijna leeg. Lekker rustig liggen in de bus. Aangekomen in pingyao zagen we de grote stadsmuur.
Het hotel is tot nu toe wel het leukste hotel. Het bestaat uit 3 patio's waaraan de kamers liggen. Dit zijn kleine kamers.  Ook hebben we hier de was laten doen voor 50 yuan.
S avonds feestje gebouwd met de Nederlanders in een restaurant met goede steaks. We trokken veel bekijks en zijn met veel mensen op de foto gekomen.

In de morgen hebben we een rondleiding gehad in de rechtbank, inclusief een voorstelling van een berechting. Ook een martelkamer en een gevangenis waren aanwezig.
Hierna zijn we naar de eerste bank van china geweest. Dit was niet erg bijzonder. Op wat plattegronden na was alles in het chinees. Als laatste activiteit was er de wandeling over de stadsmuur. We hebben van de zuid naar west poort gelopen. Dat gaf ook een mooi uitzicht over de stad. Bij de koffie nog lekkere appeltaart met roomijs gehad.
De lunch was ook wel iets anders. S middags waren we vrij. Eten gekocht voor de volgende dag.
Savonds weer gedinerd in het westerse restaurant met een beefburger.
Na het eten naar een voorstelling geweest die vrolijk was. Een aantal mochten tijdens de act nog op het podium komen. We moesten met iets van 6 mensen op een man gaan staan die aan het fluiten was. Richard moest nog een keer op het podium komen om te trouwen.