Beijing (20-7 > 21-7) - Reisverslag uit Peking, China van Richard Botter - WaarBenJij.nu Beijing (20-7 > 21-7) - Reisverslag uit Peking, China van Richard Botter - WaarBenJij.nu

Beijing (20-7 > 21-7)

Blijf op de hoogte en volg Richard

21 Juli 2014 | China, Peking

Nou hier ben ik weer. Vandaag zal ik geen groot stuk schrijven. Niet omdat we niks gedaan hebben. Maar in tegendeel. Wij hebben deze 2 dagen super veel dingen gedaan! En de vermoeidheid is een beetje toegeslagen! Vanavond op tijd naar bed! ( zeggen we al 2 dagen!) Maar ik hou het op volgorde. Zover dat mogelijk is. De 20 ste was de dag dat we naar het plein van de hemelse vrede gingen. Ook de tempel van de hemel en de verboden stad. Dit was veel lopen! Dus vermoeiend nou ja! Was het warm? Ja ook dat! Hadden we zonnebrand mee? Nee! Zijn wij dus verbrand? Ja! Haha. Maar goed geeft niks. Op het plein hebben we nog even met het lokale volk mee gedaan met een spel. Zij zijn aan het over schoppen met een soort van pluim. Zeer lastig zal ik u vertellen. Wij bakten er niks van. Maar geeft niks was om het idee! Nou de tempel liepen we zo tegen aan. Die foto zullen jullie dan ook gaan zien. Dus vertel er niks over. Teveel informatie in mijn hoofd gehad dat ik alles niet meer weet. Toen kwamen we bij de verboden stad. Jeetje wat een drukte. Je zult denken dat de chinese dat al wel hebben gezien maar nee. Nou de ene gebouw na het andere gebouw kwam voorbij. Werd een beetje te eentonig. Dus we waren er al snel klaar mee. Maar ja je word geleefd dus je loopt de groep achterna! Maar goed we staan wel even mooi op de foto met het portret. Vind u niet? Na dat allemaal gezien te hebben. Gingen we naar een winkelcentrum. Maar niet zo maar 1. Hier werden alleen maar nep dingen verkocht. Maar het is bijna van het echt niet te onderscheiden. Maar goed die prijs die ze er voor vragen is weer belachelijk hoog. Dus er moest onderhandeld worden. Nou ben ik zelf niet het persoon daar voor dus deed Frank het wel! Dus wat kleine dingetjes gehaald! Nou na dat gezien te hebben zijn we naar een voorstelling geweest. The legend of Kungfu. Mooi om te zien! Na de voorstelling weer naar het hotel want het was ondertussen alweer 21.00u. De volgende dag, dus vandaag. Vanmorgen naar het zomer paleis geweest. Dit was ook weer gigantisch! Smiddags naar het oude gedeelte van Beijing geweest waar een bewoonster voor ons ging koken! Wij zijn met de fiets hier naar toe gebracht! Nou het eten was heerlijk! Voor de rest beetje door die straten gewandeld.

Morgen gaan we naar de volgende lokatie! 6 uur in de trein.

Groet!